Explorem... el cos humà!
Hola xics i xiques!
En esta entrada del Blog podreu trobar les respostes a les preguntes que us feia en el Genially que hem treballat en classe sobre el cos humà.
Ara, agafa tota la informació que cregues important i posa-la escrita en la fitxa que us ha donat la professora per a respondre a les preguntes que us han fet.
La primera pregunta que us féiem era... Quin òrgan és el que més treballa quan correm?
Quan correm, l’òrgan que més treballa és el cor.
El cor és com un motor molt fort que mai para. Quan estem quiets, va lentet. Però quan comencem a córrer, el cor batega molt més ràpid perquè ha d’enviar més sang a tot el cos.
Així, els músculs tenen l’energia que necessiten per a moure’s i per a continuar corrent.
La segona pregunta és... Quins òrgans trobem al pit?
Al pit hi ha dos òrgans molt importants
- El cor: és l’òrgan que batega i envia la sang a tot el cos
- Els pulmons: són com dos globus que s’omplin d’aire quan respirem. Ens ajuden a agafar oxigen i a traure el que no necessitem.
💡 Podem dir que al pit tenim l’aparell respiratori i el motor del cos!
I per últim, l'última pregunta és... Quins òrgans trobem en l'abdomen?
En la panxa, que és com anomenem l’abdomen, hi ha molts òrgans importants. Alguns dels més coneguts són:
-
L’estómac:És com una bossa on va el menjar quan mengem. Allí es barreja i es prepara per a passar als altres òrgans.
-
Els intestins:Són com tubs molt llargs. Allí es queda el menjar que el cos pot aprofitar i després es lleva allò que no li fa falta.
-
El fetge:Ens ajuda a netejar la sang i a guardar energia.
-
Els renyons:Són els encarregats de fer pipí. N’hi ha dos!
💡 Tots treballen junts perquè el nostre cos funcione bé.
En la pròxima classe comprovarem si tots els grups tenen les mateixes respostes i heu encertat.
Segur que ho heu fet genial!

Comentarios
Publicar un comentario